Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Celý život se živím tím, že se pohybuji po Praze. Nejen pěšky, ale i autem. Prahu znám jak své boty. Dá se říci, že velmi profesionálně. A poslední dobou (asi 3 roky) potupně v autě jezdím ZÁSADNĚ s navigací. Používám totiž tzv. dynamickou, která zohledňuje v aktuálním čase zácpy. Data stahuje z internetu. Já se občas divím, kudy mě vede, ale pak se divím ještě víc, jak hladce jsem bez čekání projel. Proto bez navigace už ani metr. A jen poznámka k prvnímu diskutujícímu - Uhříněves je městská část Prahy.

0 0
možnosti
Foto

Z Uhříněvsi je do Prahy pořádný kus cesty a to, že na papíře je napsáno, že se jedná o část Prahy s tím nic nenadělá.

0 0
možnosti
Foto

Proč píšete o Praze když se pohybujete v Uhříněvsi?

0 0
možnosti
Foto

Protože jsem po Praze jezdila, než jsem se do Uhříněvsi dostala, a protože jsem přes Prahu zase jela zpátky, abych nakonec skončila na D1. ;-) Nepochopitelné, leč stalo se...

0 0
možnosti
Foto

Navigace ještě nikoho nenaučila jezdit a ještě k tomu po Praze - pořád koukáte na mapu, posloucháte nějakou slečnu a nezůstává čas si zapamatovat základní orientační body, natož zjistit, že existuje něco jako dopravní značky třeba jako směrová tabule na Teplice a pokud si něco pamatujete ze zeměpisu, tak víte, že směrem na Teplice neleží třeba Brno (to platí snad jen v Ostravě). I když, je to můj názor, u multifunkčních žen to může být úplně jinak. Co rozumíte pod pojmem jezdit jako pražák? Jako správný vidlák tím chápu to, že když si vystojím frontu před křižovatkou, přijede "lepší" auto s pražskou SPZ v druhém volném pruhu a já d....l ho pustím do toho svého.

1 0
možnosti
Foto

Naprosto s Vámi souhlasím, že navigace ještě nikoho jezdit nenaučila, naopak, jsem si zcela jistá, že používáním navigace lidi zanedbávají svůj vlastní orientační smysl, a když navigace vypadne, jsou bezradní (kolikrát i já!). A neříkám, že dostat se podle cedulí je nemožné, ovšem pro mě je to naprosto stresující. To je patrné už z řádků výše... hustá doprava, agresivní řidiči, neznámé prostředí, nepřehlednost při čtení značek... to vše mě stresuje a nutí rezignovat, prostě pak splynu s davem a raději najedu o nějakej kilometr víc, protože si netroufám vyvolávat karambol v místě, kde je takový provoz a já to neznám... proto se raději spoléhám na navigaci, ohleduplnost vůči sobě i druhým :)

0 0
možnosti

No, v Praze jsem se sice nenarodil, ale jezdím v ní už drahně let. Navigaci používám také ale jenom pro zábavu. Její trasy jsou naprosto nepochopitelné a rozumem i logikou neuchopitelné. KAŽDÝ přeci ví, že nejkratší cesta od Teplické D8 směrem na Strakonice vede přes Malostranské náměstí. A je to cesta nejenom nejkratší, ale také nejméně zacpaná a zcela suverénně nejrychlejší. Ale zkuste si dát do navigace třeba Ústí nad Labem - Strakonice. Navigace začne v Praze vyvádět jako zběsilá aby vás dostala na některý z totálně ucpaných obchvatů - ještě nejlépe na magistrálu. Dokud se nedostanete na Malostranské náměstí tak vás bude z nábřeží odvracet klidně třeba i do protisměru. Nebo dostat se z Prahy 5 na Barrandov. Existuje přímá zkratka přes Řeporyje, ale navigace váš pošle na ucpaný obchvat o deset kilometrů delší. A to nepočítám okamžiky, kdy mne navigace zavedla v Podolí ke schodišti navíc se zábradlím uprostřed. Nebo ke kruháku, ten byl ovčem deset metrů nade mnou na mostě.

Já myslím, že programátoři navigací úmyslně programují tak, aby se auta za každou cenu vyhnula centrům měst a neobtěžovala tamější obyvatele. Já jsem asi naivní, ale myslím, že když já vydám peníze za navigaci, tak by měla kopat za mne a ukazovat mi cestu, která je nejvýhodnější pro mne a ne toho zneužít aby chránila obyvatele center za cenu hodin mého času a kilometrů na mém tachometru. To dělají stejnou práci jako magistráty měst, které dávají orientační šipky - také ty nejsou od toho, aby pomohly řidičům nalézt správný směr ale od toho, aby vyhnaly auta z oblastí, kde si lidé u úřadů stěžují na dopravu.

1 0
možnosti

Nevím, jestli Váš příspěvek brát jako nadsázku, nebo vážně :-)

Ale, je Vám jasné, že pokud by Vás navigace vedla centrem, tak to bude hodně rychle ucpané a pak byste psal přesně obráceně, že lepší je jízda po okruhu a obchvatu.

Co vím, tak většina navigací umožňuje nastavení nejkratší nebo nejrychlejší trasy a nejkratší Vás zpravidla protáhne centrem města. V poslední době se mi osvědčila navigace, která pracuje i s dopravní situací a vyhýbá se zácpám. Zpravidla nejezdím bezhlavě podle navigace, ale když mě z ničeho nic začne svádět z dálnice, tak jsem se ji naučil poslechnout a zatím se to vyplácí.

0 0
možnosti
  • Počet článků 51
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2278x
Nekonfliktní člověk píšící mnohdy o konfliktních tématech, ale vždy s neuvěřitelnou dávkou nadsázky, a pokud je to možné, tak i humoru, protože bez něj je život černobílý...

Seznam rubrik