Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Fenomén čtečky útočí na tradici tištěné knihy

Pamatuji se, jak se éra elektronických čteček začínala… Jako studentka jsem prožila školní léta doslova ruku v ruce s odbornými a beletristickými knihami, těžko byste mě tehdy přesvědčovali, že e-book je něco, co budu k životu potřebovat. Ale kdo nezkusil, neví.

Byla jsem kdysi konzervativně přesvědčená, že není nad ten pocit, když otevřete knihu a listujete „myšlenkami" velkých literárních autorů a vlastně se s knihou vnitřně mazlíte. Takový prožitek už mi nikdo neupře, chyběl by mi pohled na rozrůstající se domácí knihovničku a oblíbená díla v poličkách.

Ovšem ve snaze pochopit zázrak tehdejší „novinky na trhu" a zaujmout své pevné stanovisko jsem si jednoho dne také potřásla rukou s čtečkou, tehdy ještě nepřítelem tradičního ducha. Jak by ale řekl klasik – od nenávisti je jen krůček k lásce.

„Kniha" už navždy o konstantních rozměrech a hmotnosti začala vynášet na světlo své klady. Pomyslný hrb, který mi narostl za ta léta tahání tašek s těžkými bichlemi, nad knihovnou uloženou v jednom jediném skladném přístroji tiše zaplakal. To bych se tenkrát bývala vznášela… A co jsem se vždycky nahledala stránek, na nichž jsem skončila, když mi záložka vypověděla službu. I v tom mi čtečka podala pomocnou ruku. Ale třeba vzít si do vany čtečku nebo knihu, to je asi stejné riziko. :)

Existují však typy literatury, které si ještě stále neumím představit v elektronické verzi. No řekněte sami, taková tištěná kuchařka s krásnými barevnými fotografiemi, to je požitek už pro samotné oko. Nebo skripta, do nichž si podtrháváme to rádoby důležité. Tady se mi ten tisk jeví prostě daleko příhodnější. A pak – tištěná kniha je nádherný dárek, to soubor ve čtečce mi kdoví proč takovou radost neudělá.

Můj názor tedy je, že čtečka je perfektní pro konzumní, komfortní a každodenní užívání a ve chvíli, kdy se mi nějaká kniha opravdu zalíbí, musí prostě nutně zahřát mé srdce také svou tištěnou verzí a tím, že doplní další prázdné místo v knihovně. A hlavně – jak si necháte podepsat elektronickou knihu od jejího autora?

Autor: Jitka Zámečníková | neděle 2.3.2014 10:44 | karma článku: 15,21 | přečteno: 617x
  • Další články autora

Jitka Zámečníková

Dopis dceři. Jsme ve válce.

Milá Emilko, válka začala. Bála jsem se, čekala jsem to, přesto tu teď sedím a tečou mi slzy. Dcerko, právem nechápeš a nerozumíš. Ani já nevím, co se stalo.

24.2.2022 v 9:26 | Karma: 23,50 | Přečteno: 926x | Diskuse| Společnost

Jitka Zámečníková

Takový ten den, kdy radši nejste

Dcerka bude slavit první narozeniny, velká událost. Jako správně natěšená maminka chci mít vše dokonale připravené, včetně dárků. A tak jsem začala vybírat s předstihem.

4.2.2022 v 16:18 | Karma: 19,89 | Přečteno: 615x | Diskuse| Společnost

Jitka Zámečníková

Hranice loajality? Schillerová s hanbou jedna ruka

Alena Schillerová - exministryně, která teď hořce prohlíží své zarámované fotečky, smutně hledí na ta trapná videa, která natočila v předvolebním období.

3.2.2022 v 11:15 | Karma: 27,42 | Přečteno: 701x | Diskuse| Společnost

Jitka Zámečníková

A vám to, voliči ANO, skutečně nevadí?

Nemůžu tomu uvěřit... Volby se blíží a průzkumy vypadají velice žalostně. Lidé jsou neponaučitelní. Co je vlastně větší tragédie? Že náš stát letí střemhlav dolů nebo ta krátkozrakost a nekonečná neschopnost reflexe u voličů?

7.9.2021 v 12:03 | Karma: 36,86 | Přečteno: 1659x | Diskuse| Společnost

Jitka Zámečníková

Harakiri na úřadech v době covidové

Že je dnešní doba pohnutá a přinejmenším hodně zvláštní, je jednoduše holý fakt. Ale nejsem si úplně jistá, zda na úřadech kdy panovala jiná morálka. Aspoň mé zkušenosti mě o tom nepřesvědčily.

14.1.2021 v 15:00 | Karma: 47,06 | Přečteno: 14419x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto za tahačem s tankem zastavilo. Už ale ne kamion, který osobák sešrotoval

4. května 2024  9:48,  aktualizováno  21:52

Při nehodě tří aut zemřel na dálnici D1 mezi Bohumínem a Polskem jeden člověk, další dva jsou...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Sadiq Khan: první muslim jako starosta Londýna a první, kdo jím je už potřetí

4. května 2024  17:46,  aktualizováno  20:43

Starostou Londýna byl znovuzvolen labourista Sadiq Khan. Mandát obhájil potřetí v řadě, což se...

U nás cyklostezky, v Polsku dálnice. Využít dotace EU jsme vždy nezvládli, říká expert

4. května 2024

Premium Od vstupu Česka do Evropské unie uplynulo 1. května 20 let. Jak tu dobu zhodnotit? Podle politologa...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 51
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2278x
Nekonfliktní člověk píšící mnohdy o konfliktních tématech, ale vždy s neuvěřitelnou dávkou nadsázky, a pokud je to možné, tak i humoru, protože bez něj je život černobílý...

Seznam rubrik