Jitka Zámečníková

Nekonfliktní člověk píšící mnohdy o konfliktních tématech, ale vždy s neuvěřitelnou dávkou nadsázky, a pokud je to možné, tak i humoru, protože bez něj je život černobílý...
  • Počet článků 51
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2278x

Seznam rubrik

Jitka Zámečníková

Žena za volantem a vědomosti těžce získané

Stává se mi pravidelně, že pánské pokolení ohromuji tím, že jako žena znám obsah a výkon svého auta, a nejen to, i další různé parametry nesouvisející zrovna s barvou vozu.

14.4.2019 v 10:03 | Karma: 20,04 | Přečteno: 822x | Diskuse| Ostatní

Jitka Zámečníková

Nohavica ve Viole a boj, který za to stál!

Čtvrtek 24. ledna 2019. Konečně. V ruce třímáme s přítelem lístky na Jarka Nohavicu, který má dnes večer uvést v pražském divadle Viola představení nazvané Básníkům české země.

28.1.2019 v 1:22 | Karma: 36,87 | Přečteno: 1759x | Diskuse| Ostatní

Jitka Zámečníková

Babiš – všeho problematického se zbavíš!

Pohárek nám přetekl, přesto se rozlité víno utírá, jak jen je to možné, a doufá se, že napáchané škody budou co nejmenší a voliči zase vše odpustí za slíbenou koblihu navíc. A přitom už tolik let stačí použít prostý selský rozum.

14.11.2018 v 19:40 | Karma: 39,06 | Přečteno: 2739x | Diskuse| Společnost

Jitka Zámečníková

A v hlavní roli – prezident České republiky!

Psal se rok 1968, rok, jenž skýtal naději brzké demokratizace společnosti, avšak zároveň rok, který tuto naději na další dvě desetiletí opět zabil.

21.8.2018 v 18:02 | Karma: 42,18 | Přečteno: 4170x | Diskuse| Společnost

Jitka Zámečníková

Emancipace, rande, vztahy. Platíš ty, nebo já?

Jsem žena, do jisté míry určitě emancipovaná, ale stále si myslím, že zdravě. Ovšem za poslední dobu slýchám ve svém okolí takové historky, že se nad touto otázkou musím zamyslet hlouběji. Nuže takto to vidím já.

7.8.2018 v 19:35 | Karma: 37,88 | Přečteno: 4095x | Diskuse| Společnost

Jitka Zámečníková

Volím, tedy jsem... Konečně jsme jako čeští občané politicky aktivní!

Sociální sítě se hemží záplavou dvou obličejů – Drahoš x Zeman. Lidé aktivně klikají na nejrůznější příspěvky, aby podpořili svého kandidáta. Z rádia již od rána znějí slovní hříčky typu: „Vyhraje milý Drahoš, nebo drahý Miloš?“

17.1.2018 v 21:31 | Karma: 20,37 | Přečteno: 733x | Diskuse| Politika

Jitka Zámečníková

Vaše auto není trezor

Tak tenhle nápis máme vrytý do naší paměťové stopy asi všichni. Nechávat cenné předměty na sedadle automobilu může jen blázen... a já...

24.11.2017 v 17:21 | Karma: 17,40 | Přečteno: 640x | Diskuse| Společnost

Jitka Zámečníková

Doručovací služby (Česká pošta, PPL atd.) – 50x a stále dokola

Každý s nimi máme zkušenost a troufám si říct, že s nimi máme stejnou zkušenost – jedna velká katastrofa. A dnes Česká pošta zase skutečně excelovala!

25.7.2017 v 18:31 | Karma: 32,98 | Přečteno: 2094x | Diskuse| Společnost

Jitka Zámečníková

Obec pro obec? To sotva...

Tak jsem se zase jednou rozlítila. Obecní úřad a jeho slavné zastupitelstvo, nevím, jaké máte zkušenosti vy, ale já zas trénuji pohyb hlavou zprava doleva a tápu, jak to na tom světě funguje - vlastně nefunguje.

30.5.2017 v 21:53 | Karma: 19,85 | Přečteno: 822x | Diskuse| Společnost

Jitka Zámečníková

Jak jsem se snažila přelstít navigaci… v Praze

Že nejsem Pražanda, mi kouká přímo z očí a naštěstí se jí asi nikdy nestanu. Jsem na to patřičně hrdá, ovšem od té doby, co zde pracuji, je to trošku handicap, navíc přidá-li se k tomu má neschopnost orientace v prostoru,

3.5.2017 v 19:32 | Karma: 22,13 | Přečteno: 1058x | Diskuse| Ostatní

Jitka Zámečníková

Granty a dotace – peníze, které se berou a mizí kdesi

Je tomu již nějaký rok, co jsem sama žádala o grant v rámci svého postgraduálního studia, ale musím říci, že některé věci mi prostě nejdou do hlavy... Tak předně – kdo rozhoduje o tom, že daný grant či dotaci získáte?

28.4.2017 v 20:07 | Karma: 27,96 | Přečteno: 906x | Diskuse| Ekonomika

Jitka Zámečníková

Setkání s Romy

Nejsem rasistka, mám pouze ráda slušné a poctivé lidi! A jednoduše mě netěší pohled na chásku, která stojí fronty před úřadem práce, bere dávky a ještě v každé situaci křičí, jak je utiskována.

17.4.2017 v 6:12 | Karma: 41,14 | Přečteno: 1872x | Diskuse| Společnost

Jitka Zámečníková

Letní brigády? Zdá se, že tahle éra je passé…

Když jsem končila základní školu, netrpělivě jsem vyhlížela prázdniny a svou první brigádu, o niž jsem musela tehdy sakra bojovat, abych ji vůbec získala. Všechny brigády mizely před očima, vydělat si peníze nebylo tak jednoduché.

9.4.2017 v 0:11 | Karma: 32,34 | Přečteno: 1624x | Diskuse| Společnost

Jitka Zámečníková

Když se vám chce smát... Příhody z rodinné pizzerie

Dnes večer mám zase chuť se smát a nechci v tom být sama, snad proto jsem pustila uzdu svým vzpomínkám. Pracovat s lidmi je velmi náročné, ví to jistě každý, kdo to někdy zkusil, nicméně já si život bez toho neumím představit.

18.1.2016 v 20:37 | Karma: 19,72 | Přečteno: 936x | Diskuse| Ostatní

Jitka Zámečníková

Z dítěte dospělým

Sladké nevědomí a bezstarostnost - to je to nejkrásnější na věku dítěte. Prožívat svět naplno a nemuset se rozhodovat, nemuset si volit jednu jedinou cestu na rozličných křižovatkách života a mít za toto rozhodnutí odpovědnost.

31.8.2015 v 20:15 | Karma: 8,95 | Přečteno: 394x | Diskuse| Ostatní

Jitka Zámečníková

Student jest do určité míry odrazem svého učitele

„Ti studenti jsou dneska úplně blbí!“ Věta, kterou slýchá snad každý z nás. Děti nic neumí, nemají o nic zájem, neumí přemýšlet, ba jsou dokonce líní tuto činnost vůbec provozovat... Ale buďme upřímní - mohou za to opravdu pouze

24.6.2015 v 10:07 | Karma: 16,27 | Přečteno: 673x | Diskuse| Společnost

Jitka Zámečníková

Světový pohár v biatlonu 2015 – něco takového se nezapomíná…

I pro mě se historie tohoto sportu začala počítat teprve s olympiádou v Soči. Jak smutné... Ale chválabohu aspoň za toto načasování! K lístkům na Světový pohár v biatlonu 2015 jsem přišla tak nějak náhodou, neplánovaně. Ale o to víc jsem se těšila, že si užiju něco takového přímo na tribuně a v centru dění.

9.2.2015 v 19:31 | Karma: 22,44 | Přečteno: 1007x | Diskuse| Sport

Jitka Zámečníková

Nazývejme věci pravými jmény – prodavačka x asistentka prodeje?

Brouzdám si takhle mezi obchody, když tu náhle mi padne zrak na výlohu prodejny, kde visí papír následujícího znění: „Přijmeme asistentku prodeje". Co to jako je? No vážně, který personalista vymýšlí tato přihlouplá pojmenování?! Nedokážu si představit, že by se mě přátelé zeptali, kde pracuju, a já jim odpověděla: „Dělám asistentku prodeje." Pokud bych se nestihla dříve propadnout do země pocitem trapnosti, jistě by následovalo udivení: „Takže jako prodavačku, jo?"

31.8.2014 v 11:42 | Karma: 26,00 | Přečteno: 7902x | Diskuse| Společnost

Jitka Zámečníková

Ááá, pan podnikatel si žije… No tak si žijte taky!

Nejsem podnikatelka, nutno říci na úvod. Přesto nesnáším větu: „Ááá, pan podnikatel si žije, co?“ No tak proč si takhle nežijeme všichni? Začít podnikat je vlastně asi to nejjednodušší – prorazit, uspět a udržet se, to už je ale jiný level.

16.8.2014 v 19:08 | Karma: 35,71 | Přečteno: 3371x | Diskuse| Společnost

Jitka Zámečníková

Vietnamci včera a dnes

Do rukou se mi dostal fejeton Aleny Zemančíkové, uveřejněný ve čtvrtečním Právu (6. 3. 2014), v němž autorka přemýšlí, kam se poděli ti úslužní, houževnatí Vietnamci, premianti českých gymnázií a nadějní studenti. A vskutku – to je otázka k zamyšlení!

9.3.2014 v 18:07 | Karma: 19,88 | Přečteno: 1476x | Diskuse| Společnost

Jitka Zámečníková

Fenomén čtečky útočí na tradici tištěné knihy

Pamatuji se, jak se éra elektronických čteček začínala... Jako studentka jsem prožila školní léta doslova ruku v ruce s odbornými a beletristickými knihami, těžko byste mě tehdy přesvědčovali, že e-book je něco, co budu k životu potřebovat. Ale kdo nezkusil, neví.

2.3.2014 v 10:44 | Karma: 15,21 | Přečteno: 617x | Diskuse| Kultura

Jitka Zámečníková

Chci se dobře najíst – musím do zahraničí?

Pravidelně se v médiích hovoří o tom, jak český lid v závislosti na síle koruny vyráží za nákupy do zahraničí. Otázkou však nejsou pouze úspory, ale i kvalita tamních potravin.

2.2.2014 v 13:39 | Karma: 27,98 | Přečteno: 1655x | Diskuse| Společnost

Jitka Zámečníková

Tren(t)ýrky versus podprsenka

Soužití ženy a muže je na denním pořádku u většiny z nás. Snad proto se o těchto tématech tak často hovoří, snad proto jsou na takové věci prováděny výzkumy, nad kterými kolikrát zůstává i rozum stát. (Pozn. na okraj: A na takové věci jsou dávány peníze?)

2.12.2013 v 18:59 | Karma: 15,85 | Přečteno: 1477x | Diskuse| Společnost

Jitka Zámečníková

Tak jak je to s tou příjemnou obsluhou v restauracích?

Nedávno se v médiích hovořilo o tom, že lidi často zanevřou na pěkné restaurace nikoliv kvůli špatnému jídlu, nýbrž kvůli nepříjemné obsluze. No musím říci, něco na tom rozhodně je, ne-li víc, než bychom čekali.

29.11.2013 v 21:47 | Karma: 41,23 | Přečteno: 7894x | Diskuse| Společnost

Jitka Zámečníková

Díky, mami! Díky, tati!

Těžko se to jen tak někomu přihodí, ale já můžu mluvit o skutečném štěstí. Takřka před 26 lety jsem se narodila dvěma nejúžasnějším lidem, a to jsem si je ani nemohla vybrat sama. :-) S tím, co už dnes vím, jsem jim dávno odpustila, že mě vezli do porodnice po zledovatělém poli a já se v tom bříšku mlátila hlavou ze strany na stranu tak, že mě to doživotně poznamenalo na mé chatrné mysli. :-) Ale konečně mám možnost to říct...

26.11.2013 v 17:41 | Karma: 17,57 | Přečteno: 882x | Diskuse| Ostatní