Jitka Zámečníková

Dopis dceři. Jsme ve válce.

Milá Emilko, válka začala. Bála jsem se, čekala jsem to, přesto tu teď sedím a tečou mi slzy. Dcerko, právem nechápeš a nerozumíš. Ani já nevím, co se stalo.

24.2.2022 v 9:26 | Karma článku: 23.50 | Přečteno: 925 | Diskuse

Jitka Zámečníková

Takový ten den, kdy radši nejste

Dcerka bude slavit první narozeniny, velká událost. Jako správně natěšená maminka chci mít vše dokonale připravené, včetně dárků. A tak jsem začala vybírat s předstihem.

4.2.2022 v 16:18 | Karma článku: 19.89 | Přečteno: 615 | Diskuse

Jitka Zámečníková

Hranice loajality? Schillerová s hanbou jedna ruka

Alena Schillerová - exministryně, která teď hořce prohlíží své zarámované fotečky, smutně hledí na ta trapná videa, která natočila v předvolebním období.

3.2.2022 v 11:15 | Karma článku: 27.42 | Přečteno: 701 | Diskuse

Jitka Zámečníková

A vám to, voliči ANO, skutečně nevadí?

Nemůžu tomu uvěřit... Volby se blíží a průzkumy vypadají velice žalostně. Lidé jsou neponaučitelní. Co je vlastně větší tragédie? Že náš stát letí střemhlav dolů nebo ta krátkozrakost a nekonečná neschopnost reflexe u voličů?

7.9.2021 v 12:03 | Karma článku: 36.82 | Přečteno: 1659 | Diskuse

Jitka Zámečníková

Harakiri na úřadech v době covidové

Že je dnešní doba pohnutá a přinejmenším hodně zvláštní, je jednoduše holý fakt. Ale nejsem si úplně jistá, zda na úřadech kdy panovala jiná morálka. Aspoň mé zkušenosti mě o tom nepřesvědčily.

14.1.2021 v 15:00 | Karma článku: 47.06 | Přečteno: 14419 | Diskuse

Jitka Zámečníková

Tady a teď. Naše planeta si ale zaslouží víc.

Vítejte ve světě Davida Attenborougha, ve světě nás všech... Dnes už 94letý muž, muž pozoruhodného věku i života, muž, který měl možnost sledovat naši planetu a její podobu v dlouhém časovém úseku na vlastní oči.

30.10.2020 v 10:17 | Karma článku: 15.22 | Přečteno: 452 | Diskuse

Jitka Zámečníková

Babiš a jeho kouzelná píšťala

Notoricky známá postava Krysaře ze stejnojmenné novely od Viktora Dyka mi v jistém ohledu začíná připomínat premiéra Andreje Babiše, který vede český lid rádoby do země zaslíbené, na jejímž skutečném konci čeká propast.

6.8.2020 v 14:10 | Karma článku: 33.73 | Přečteno: 1249 | Diskuse

Jitka Zámečníková

Nouzový stav v kuchyni! /Gastroblog/

V mých adolescentních dobách bych každého, kdo by mi řekl, že budu jednou sama pravidelně vařit či snad péct, označila za jedince nepříčetného a smyslů zbaveného. Leč stalo se a také na mne došlo.

28.4.2020 v 16:56 | Karma článku: 18.60 | Přečteno: 810 | Diskuse

Jitka Zámečníková

Kuře á la křepelka. Jak rozhodně neobjednávat jídlo online

Chtěla jsem doplnit špajzku, pěkně od počítače, z pohodlí domova a bez bacilů. Usedla jsem proto ke stroji, co ví vše, naťukala do vyhledávače firmu s druhem pečiva v názvu a začala svůj nákup. Tak jak jsem zvyklá, projížděla jsem

31.3.2020 v 15:08 | Karma článku: 29.97 | Přečteno: 1641 | Diskuse

Jitka Zámečníková

Stojí to za tuhle krásnou Bellu!

Máme štěňátko, fakt pěkný, ňuňavý a takový to muchlovací. Jmenuje se Bella. Jen nechápe, že je teď taková zvláštní doba. Že se nemůže družit s lidmi a srocovat se do větších skupin. Ne snad kvůli sobě, ale kvůli tomu, že na sebe

25.3.2020 v 15:52 | Karma článku: 20.91 | Přečteno: 534 | Diskuse

Jitka Zámečníková

Zůstaňme, prosím, nohama na zemi

Orientovat se v dnešní době v komentářích lidí, kteří se vyjadřují k jakékoliv situaci, není úplně jednoduché. Mnohdy nevíte, o koho se jedná, jaké jsou jeho znalosti, zkušenosti a především schopnost posoudit tu kterou situaci.

23.3.2020 v 7:54 | Karma článku: 16.75 | Přečteno: 350 | Diskuse

Jitka Zámečníková

Není školka jako školka. Jazykový humor ve vzpomínkách z dětství

V jazykové autobiografii významného vietnamisty a koreanisty Iva Vasiljeva (1935–2016), neobyčejného člověka, který se během svého života dokázal naučit 14 jazyků, mě velmi pobavila následující pasáž, v níž autor popisuje své

21.3.2020 v 18:06 | Karma článku: 21.31 | Přečteno: 785 | Diskuse

Jitka Zámečníková

Vražedná kombinace – zaskočená vláda a nezodpovědnost občanů

Shrňme si fakta. Po bitvě je sice každý generál a my nemáme možnost srovnání pro chování v této krizové situaci s minulostí a nemůžeme si být jistí, že byla-li by u vlády jiná politická strana, vypadalo by to jinak. Vycházejme

18.3.2020 v 16:42 | Karma článku: 17.77 | Přečteno: 564 | Diskuse

Jitka Zámečníková

„Já ne, to ty!“ Tak kde na to teda vezmeme?

Důchodová reforma, zrušení superhrubé mzdy – zní to zajímavě, konečně zásadní a potřebné věci. Ale kde teď brát, paní Schillerová a Maláčová, viďte?

16.1.2020 v 9:55 | Karma článku: 24.79 | Přečteno: 959 | Diskuse

Jitka Zámečníková

Prodavači, prodavačky, číšníci – koření našeho každodenního života

Odmala mám takovou zvláštní zálibu, užívám si kontakt s prodavači nebo číšníky při svých každodenních nákupech.

15.1.2020 v 11:42 | Karma článku: 19.96 | Přečteno: 705 | Diskuse

Jitka Zámečníková

Babiš – Válková jako vrána k vráně

A máme tu další kauzu, zase se něco nepovedlo. Když nám v tom přímo nefiguruje Andrej Babiš, zaskakuje prezident s těmi, kteří jsou mu sympatičtí. S nominací prof. Válkové na ombudsmanku zase Miloš Zeman šlápl vedle.

12.1.2020 v 7:09 | Karma článku: 44.30 | Přečteno: 5242 | Diskuse

Jitka Zámečníková

Po Babišovi potopa a archa v nedohlednu

Nedělní tragikomický výstup současného premiéra v OVM byl zase zkouškou pro otrlé. Vlastně jsem velmi překvapená, že se ještě neuchýlil k podobným obranným mechanismům, jichž začal užívat Miloš Zeman, a to, že do těchto debat

2.12.2019 v 16:17 | Karma článku: 42.53 | Přečteno: 4505 | Diskuse

Jitka Zámečníková

Sametová Letná

Slavíme 30. výročí sametové revoluce, tehdy mi byly necelé dva roky a psaly se dějiny... Dnes jsem vděčná všem, kteří se v listopadu 89 sebrali a vyrazili bojovat za lepší budoucnost, mělo to smysl, my, vaše děti, následující

17.11.2019 v 0:13 | Karma článku: 30.30 | Přečteno: 2163 | Diskuse

Jitka Zámečníková

Pan prezident pořádá mejdan!

Do uší mi někdo chtě nechtě pouští stále stejnou píseň, kterou nemohu vypnout. Blíží se nám oslavy něčeho tak zásadního, jako je Den vzniku samostatného Československa. A na jazyku mi opět zůstává hořká pachuť.

24.10.2019 v 8:36 | Karma článku: 28.94 | Přečteno: 882 | Diskuse

Jitka Zámečníková

Staré dobré řemeslo nikdy tolik neneslo. Jenže!

Není novinkou, že sehnat v dnešní době kvalitního řemeslníka je skoro nadlidský úkol. Nejenže je jich obecně málo, protože nám tu stále vévodí trend studovat za každou cenu a co nejdéle, ale především je to škoda.

10.10.2019 v 19:05 | Karma článku: 25.78 | Přečteno: 838 | Diskuse
Počet článků 51 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2266

Nekonfliktní člověk píšící mnohdy o konfliktních tématech, ale vždy s neuvěřitelnou dávkou nadsázky, a pokud je to možné, tak i humoru, protože bez něj je život černobílý...