Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Abych to tedy nějak shrnula po celém dni, co jsem způsobila sobě i čtenářům svým názorem. :D Děkuji za komentáře, v mnoha případech byly přínosné, někdy zábavné, někdy obojí a někdy byly (alespoň pro mne) naprosto prázdné, snad jen aby byly... Kolik je mi let? Na tom snad nezáleží. Že jsem nezažila rok 68? Jsem tím snad vinna, nebo moji rodiče? Je to snad handicap, kvůli kterému nemohu mít svůj názor? Ne. Jsem za to šťastná, narodila jsem se do doby, která byla oproti té minulé o moc jednodušší a skutečně bych si přála, aby to ani mí rodiče, ani příbuzní nemuseli zažívat. Nikdo, kdo si tou hrůzou prošel. Všichni mí dnešní oponenti mi předhazovali, že pan prezident už k roku 68 řekl své. Nebyla jsem na světě, nemám to kde dohledat, jako občanka České republiky bych si přála slyšet několik důstojných slov o tom, co ta doba znamenala a před čím nás varuje do budoucna... Toho jsem se nedočkala. Nikdo z oponujících mi nedokázal předložit rozumný důvod, který by něco takového omlouval, neboť skutečně neexistuje. Ale díky všem uvědomělým, kteří plodně diskutovali, bylo to poučné, inspirativní... A v jednom případě také odstrašující. Zhrozila jsem se, když jsem zjistila, že skutečně může existovat tak oddaná a slepá láska až fanatická posedlost k nějaké osobě. To mě děsí. [>-]

4 0
možnosti

Ten dotaz na to, kolik je vám let byl zcela na místě, protože je vidět, že vám chybí dostatek zkušeností a je hodně vidět to mladické zkratkovité uvažování. Na jedné straně je jistě dobré, že se zajímáte, ale na druhé se až příliš necháváte ovlivňovat médii hlavního proudu. Mluvím z vlastní zkušenosti, kdy jsem na tom byl podobně.

0 2
možnosti

Jak je možné, že po 50 letech promluví k danému výročí na České televizi slovenský prezident, který v 80. letech žádal o přijetí do KSČ, čili musel souhlasit se sovětskou okupací? Nevím. Odpůrci dnešního Ruska zdá se mají rádi víc obraceče kabátů, než lidi, kteří je neobracejí.

1 1
možnosti

Otázkou také je, jak by takový seriozní projev měl vypadat, a jestli by ho lidé chtěli slyšet.

Mně se moc nelíbí to povrchní libování si v roli ublíženého, který se stal obětí zlovolné agrese. Ano, nepochybně to byla neospravedlnitelná agrese .. ale druhou stranou mince je reakce na něco takového. Cizí agresi neovlivníte, ale vlastní chování ano. A pro mě je doba "normalizace" ostudnou záležitostí. A o tom se málo mluví (jak snadno se lidi přizpůsobili a masově kolaborovali). Svádí se to na ostatní ..ale bylo to jenom o nás. Osobně bych chtěl, aby jsme si jako poučení odnesli i určitý stud, a odhodlání se příště nepoddat.

Proto mi vzpomínkové akce založené JEN na ukazování prstem na okupanta (který notabene už ani neexistuje) bez sebekritiky vlastního chování (sebereflexe) připadají ploché. Uchvatitelé se v průběhu dějin mění ...ale charakter národa by měl zůstat pevný a odhodlaný (vystavěný na prokázané statečnosti). To je to, co můžeme ovlivnit ..a tomuto bysme se měli věnovat.

Pro mě je prostě nejdůležitější to, jak jsme se chovali my, ne jak se choval okupant.

Ale chce to někdo opravdu poslouchat?

Obávám se, že lidi chtějí spíše pouhé alibi pro své tehdejší chování.

2 0
možnosti

Souhlasím s Vašimi názory. Přesně vyjádřeno. Agrese byla tak masivní, že jsme se proti ní nemohli postavit. Ale své chování jsme ovlivnit mohli....

Rukopis většiny oslav nese podobu upocených hysteriků z ad hoc slepeného demobloku. Pokud je naděje, že u toho budou kamery využijí jakoukoliv příležitost.

1 0
možnosti
Foto

Zbytečné mnoho slov. Jestli se k tomu výročí prezident M. Zeman nechtěl vyjadřovat veřejně, měl asi důvod. A odhadl to přesně, nebylo to důstojné - sprostého pokřikování, házení vejci a rajčaty, si už od té bojovně naladěné "party" užil už dost. Je to starý člověk, chránit se proti tomu je důvodné. A copak jste už v životě vykonala Vy? Pokud opravdu něco rozumného pro tento stát, nepomlouvejte kandidujte v příštích prezidentských volbách, možná budete zvolena. Váš hanlivý a text jsem nedočetla, je mi protivný. Stačilo. Rv

2 8
možnosti
Foto

Ano, máte pravdu. Je to starý nemocný člověk. Měl zalézt na Vysočinu a necpat se do funkce, na kterou nestačí. :-/

8 2
možnosti

No, Zeman má jeden, ale zato pádný argument, proč neměl potřebu se vyjadřovat. On se totiž skutečně již vyjádřil přímo v roce 1968 ...a nesl za to následky. To dnes již většina jeho oponentů o sobě říct nemůže.

Připadá mi to, jako když se před volbami kritizovalo to, proč nechodil do "předvolebních presidentských debat". Prostě on presidentskou funkci aktivně vykonával (resp.lidem byly jeho postoje zřejmé), neměl potřebu "se srovnávat" s nějakými pouhými snaživými kandidáty. Čněl nad nimi.

A myslím, že stejnou hru hraje i teď. On svůj postoj má doložitelný ...takže nechal ostatní (kteří tuto možnost neměli, nebo dokonce v době normalizace dělali aktivní kariéru v KSČ, armádě atd) exhibovat ..a spoléhá na to, že se antizemanovští aktivisté sami shodí.

Tedy osobně si myslím, že vyjádřit se mohl a měl (a že z jeho strany se spíše jedná o to, rozdráždit ty své odpůrce, aby se projevili ve své tendenčnosti).

3 6
možnosti

"On se totiž skutečně již vyjádřil přímo v roce 1968 ...a nesl za to následky."

A že byste nám poskytl nějaký odkaz na info o jeho velkých činech, zatím na něj čekám jako na Godota. Pokud jste tedy neměl na mysli jeho vstup do KSČ.

4 0
možnosti

Ke státnickému vystoupení je potřeba jen 5 min a pojmenovat vše pravdivě jak to vše bylo. Díky pane presidente Kisko, škoda že nejsme společná republika, bylo nám ctí.

6 3
možnosti

R^Mladá, chytrá, empatická - karma.

5 2
možnosti

Bacha, řádí tady Jandová!

3 5
možnosti

J38a92n 89H48y77n27e37k

22. 8. 2018 13:18

Tady je situace taková, že co by řekl prezident Zeman, bude vždy špatné. Vždy to bude kritika od lidí, kteří mu nesahají ani po kotníky. Jeho působení v roce 68 je snad každému známé a není třeba , aby to obhajoval. On nemá co obhajovat. To by spíše měli ti křiklouni, co buďto nic neučinili nebo křičeli jinak, než dnes. Po padesáti letech se objevilo tolik hrdinů, že kdyby existovali i v té době, tak by spojenecké armády utekly hned druhý den.

Buďme při zemi a hleďme střídmě na události minulé a hlavně se věnujme událostem dnešním a preventivně bojujme za lepší a klidnější budoucnost.

7 6
možnosti
Foto

Už toho mám dost. Vážně nechápu, jak někdo dokáže tu absenci projevu omlouvat. Když je to, jak říkáte, proč tedy prezident nevystoupil s tím, co pro nás tehdy udělal, proč nepřipomněl, co se tenkrát dělo, proč nevyzval k tomu, abychom se něčeho podobného vyvarovali v příštích letech, proč mu bylo zatěžko vzpomenout na ty, kteří si to zaslouží? PROČ??? Co je mimo jiné funkcí prezidenta? Na co ho tam máme? Mně je opravdu jedno, kdo by ta slova pronášel, ale naprosto nemůžu strávit, že máme prezidenta, kterému je lhostejné, co se děje!!!!!!! A navíc si to připomínáme z mnoha důvodů, je důležité ohlížet se za tím, co bylo, přemýšlet nad tím a vyvarovat se podobných hrůz!!! Když už jsem jednou prezidentem, tak jím nejsem proto, abych tam seděl a nečinně přihlížel a vystoupil jen tehdy, když mě napadne nějaká naprostá zhůvěřilost, u níž si nejeden novinář může mnout ruce, protože je to zase ostuda hodná titulní strany bulvárního tisku!!!!

10 3
možnosti
Foto

Karma, naprostý souhlas.

13 5
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS