Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Takový ten den, kdy radši nejste

Dcerka bude slavit první narozeniny, velká událost. Jako správně natěšená maminka chci mít vše dokonale připravené, včetně dárků. A tak jsem začala vybírat s předstihem. 

Jasná volba – houpací včelička, protože je to přece ta naše oblíbená Mája.

Můj hon na včelu začal. První e-shop – klik, klik. „Ta je ňuňuu, to bude mucinka koukat.“ O půl dne později. „Dobrý den, omlouváme se, ale zboží už nemáme skladem.“ Nevadí, nemáte vy, má jiný. Včel tam bylo milion. Klik, klik, objednávám. „Dobrý den, velice se omlouváme, měli jsme chybně uvedené, že máme tento produkt skladem, a u dodavatele již bohužel také není.“ Hmm, hladina adrenalinu stoupá. Tentokrát si říkám, buď pečlivá a hledej obezřetně. Milion včeliček se zredukovalo asi na tři. Řekni, kde ty všechny včelky jsou? Začala jsem si zpívat ze zoufalství…

Volím další e-shop, na druhém zaklikávám, ať mi dají vědět, až včelku naskladní, a netrpělivě čekám a chválím se, že jsem začala se sháněním dřív než týden před oslavou. Telefonát, že produkt bohužel není, už mě nijak neohromil, tuhle hru jsem hrála za těch pár dní tolikrát. Probírám poslední možný e-shop a přemýšlím, jestli to má ještě vůbec smysl. Ne, nemělo.

Moje beznaděj vyvrcholila. Sedím večer s manželem a smutně oznamuji, že mi uletěly včely. Takže to vidím na osla. Po dlouhém výběru a rozhodnutí, že růžový osel je úplně nemožný, takže malá bude muset mít cosi mezi klučičím a holčičím oslíkem, objednávám oslíka, jednou tak drahého, ne tak rozkošného, ale prostě dostupného. Klik, klik a je to. Dva dny se na mail nepodívám, osel mě nějak nenutí.

Následující den se ozývá e-shop, kde jsem zaklikla, že chci být informována, až bude produkt na skladě. Cože????? Včelka je k mání? No to nene! Ťukám jak zblázněná všemi e-maily a samozřejmě, osel už byl vyřízen. Volám na e-shop a dělám osla ze sebe. „Dobrý den, stala se mi taková věc, já už toho osla nechci, potkaly se mi dvě podobné věci, je to ještě řešitelné, nebo už jste to odeslali?“ „Bohužel, již jsme to předali službě PPL. Ale pokud o to již nemáte zájem, jakmile vás společnost kontaktuje, zavolejte tam a řekněte, že zásilku nepřevezmete, ať ji pošlou zpět, že o tom víme.“ „Aha, aha, děkuji, provedu.“ Hlídám s našim psem e-mail. Dítko si mě žádá a mezitím e-mail zahlcen. X zpráv, probírám se rychle vším a tu PPL, v dalším mailu, že včelka byla taky odeslána. A narychlo píšu PPL: „Hlavně to neposílejte!!!“ Za chvíli mi přijde e-mail s poděkováním, že jsem jim dala vědět včas a že tedy zásilku nepošlou.

Jdu spát. Ráno vstávám v pět, neboť v tiskárně už běží stopky, kdy jim pošlu hotový časopis, tak abych to stihla, než se malá vzbudí. V osm se blížím ke konci s časopisem, když tu zvoní PPL. Zblbá letím ke dveřím, beru peněženku, platím kartou, píp, díky, nashle. Ježiš, kolik to stálo? Co to jako bylo? Za dveřmi se dívám – no to musí být oslík. Můj den se pomalu ale jistě zatemňuje. No nic, nadávám sobě, nadávám na PPL, proč mi to jako poslali, měla jsem za to, že to je zrušené. Smiřuji se s tím, že osel tu s námi bude v krabici do pondělí, než ho druhý osel odešle zpět a začne vyřizovat vrácení peněz.

Odpoledne letím s robátkem nakoupit a z cesty mi odskakují lidi. Mé tempo je jako vždy závratné. Jeden starší pán uskakuje s vozíkem a ohlíží se, co se za ním řítí. Pobaví mě to a započnu konverzaci: „Mé tempo je vražedné, co?“ Pán se usměje a odvětí: „Vy jste jak armáda.“ Začnu se smát, pozdravím a v duchu si říkám, že to fakt jsem. Cestou zpět začnu přemýšlet, kdy se jako ozve PPL se včelou. Když vlezu do chodby, kde leží zabalený osel, polije mě pot. Teď mi to došlo. Beru mobil, hledám číslo objednávky a bingo! Já jsem u PPL zrušila včelu, ne osla! Vše došlo, jak mělo. Osel k oslovi. Do háje! Co teď? U včelařů si řeknou, že jsem se pomátla. Volám na PPL, říkám o své demenci a dozvídám se, že vše je nezvratné, včela je na cestě zpět do úlu. Chvíli sedím a hledím na mobil, zda tam volat a říct někomu, že jsem tak trochu mimoň. Sbírám odvahu, volám. Za celou dobu neslyším na druhé straně ani dech, ani hm ani nic. Jakmile skončím, paní se začne strašně roztomile smát. „To nevadí, nic si z toho nedělejte, já vám v pondělí pošlu včelku znovu, ať to máte k narozeninám včas a nečekáme, až se vrátí balík od PPL.“ „Paní, Vy jste anděl,“ říkám jí. Loučíme se s úsměvem. Jen ten osel na chodbě se moc nesměje. Nedá se nic dělat, bude tam do pondělí, musí to vydržet. Stačí, že se mi teď ukazuje všude, kam se podívám, neúprosné cookies se rozhodly, že mě budou týrat!

Náhle padne rána. Pokládám mobil, ježiš, kde je dítě? A malý bílý andílek leží celý v mouce. Slečna nám začala kolem všeho stát a capkat, takže ty dvě ošatky na chleba vysypané moukou vážně nebyly na topení v bezpečí. Musím se smát, sbírám moučnou princeznu, beru lopatku a říkám si: „Jestli tenhle den skončí tak, že budeme všichni zdraví ležet v posteli, bude to zázrak.“ No… ještě je brzy, držte palce!  

Autor: Jitka Zámečníková | pátek 4.2.2022 16:18 | karma článku: 19,89 | přečteno: 615x
  • Další články autora

Jitka Zámečníková

Dopis dceři. Jsme ve válce.

Milá Emilko, válka začala. Bála jsem se, čekala jsem to, přesto tu teď sedím a tečou mi slzy. Dcerko, právem nechápeš a nerozumíš. Ani já nevím, co se stalo.

24.2.2022 v 9:26 | Karma: 23,50 | Přečteno: 925x | Diskuse| Společnost

Jitka Zámečníková

Hranice loajality? Schillerová s hanbou jedna ruka

Alena Schillerová - exministryně, která teď hořce prohlíží své zarámované fotečky, smutně hledí na ta trapná videa, která natočila v předvolebním období.

3.2.2022 v 11:15 | Karma: 27,42 | Přečteno: 701x | Diskuse| Společnost

Jitka Zámečníková

A vám to, voliči ANO, skutečně nevadí?

Nemůžu tomu uvěřit... Volby se blíží a průzkumy vypadají velice žalostně. Lidé jsou neponaučitelní. Co je vlastně větší tragédie? Že náš stát letí střemhlav dolů nebo ta krátkozrakost a nekonečná neschopnost reflexe u voličů?

7.9.2021 v 12:03 | Karma: 36,86 | Přečteno: 1659x | Diskuse| Společnost

Jitka Zámečníková

Harakiri na úřadech v době covidové

Že je dnešní doba pohnutá a přinejmenším hodně zvláštní, je jednoduše holý fakt. Ale nejsem si úplně jistá, zda na úřadech kdy panovala jiná morálka. Aspoň mé zkušenosti mě o tom nepřesvědčily.

14.1.2021 v 15:00 | Karma: 47,06 | Přečteno: 14419x | Diskuse| Společnost

Jitka Zámečníková

Tady a teď. Naše planeta si ale zaslouží víc.

Vítejte ve světě Davida Attenborougha, ve světě nás všech... Dnes už 94letý muž, muž pozoruhodného věku i života, muž, který měl možnost sledovat naši planetu a její podobu v dlouhém časovém úseku na vlastní oči.

30.10.2020 v 10:17 | Karma: 15,22 | Přečteno: 452x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Ruské vojsko dobylo další ves, hlásí Moskva. Padnout měla Novobachmutivka

28. dubna 2024  14:27,  aktualizováno  17:51

Sledujeme online Ruská vojska dobyla další vesnici v Doněcké oblasti na východě Ukrajiny, Novobachmutivku, uvedlo v...

KOMENTÁŘ: Trumpovy trampoty s potraty. Mohly by mu prohrát volby?

28. dubna 2024

Premium Donald Trump rozjíždí prezidentskou kampaň a průzkumy říkají, že to bude souboj prsa na prsa s Joem...

U Votic se srazila tři auta, ženu záchranáři letecky transportovali do Prahy

28. dubna 2024  15:57,  aktualizováno  16:33

U Votic na Benešovsku došlo k dopravní nehodě, havarovala zde tři osobní vozidla. Podle policie měl...

V Rakousku zemřel český turista, měl nehodu při jízdě na kajaku

28. dubna 2024  14:15,  aktualizováno  16:27

Při sobotní nehodě na kajaku nedaleko rakouské obce Scheffau zemřel 36letý Čech, uvedla rakouská...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...

  • Počet článků 51
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2278x
Nekonfliktní člověk píšící mnohdy o konfliktních tématech, ale vždy s neuvěřitelnou dávkou nadsázky, a pokud je to možné, tak i humoru, protože bez něj je život černobílý...

Seznam rubrik